بررسی انواع در ساختمان

folder_openمقاله
commentبدون دیدگاه

در یک ساختمان انواع در وجود دارد که جزو یکی از مهم ترین موارد قابل بررسی یک ساختمان محسوب می شوند. در این مقاله به بررسی انواع در ساختمان می پردازیم. با ما همراه باشید.

درهای ساختمان

ساختمان ها دارای درهای مختلفی هستند که در صورت خرید ملک باید به عنوان یکی از موارد مهم مورد بررسی قرار گیرند. دلیل آن نیز این است که در صورت معیوب بودن و نداشتن کارایی مناسب می تواند دردسرهایی را برای شما و دیگر افراد ساکن در خانه ایجاد کند.

در ادامه هر کدام از در های مورد نظر را نام برده و به بررسی آن ها می پردازیم.

در ورودی

می توان گفت مهم ترین در موجود در یک ساختمان در ورودی می باشد. اهمیت در ورودی اینجاست که علاوه بر زیبا بودن باید بتواند امنیت خانه و ساکنین آن را تامین کند. ضد سرقت بودن در ورودی و در نظر گرفتن قفل های مطمئن برای آن موجب امن تر بودن خانه شده و در نتیجه اهمیت بسیاری می یابد.

برخی از درهای ورودی حتی بدون نیاز به مهارت خاصی به راحتی باز می شوند و از نظر امنیت ساختمان می توانند خطرناک باشند. اما برخی از در های ورودی که انواع مختلفی از آن ها را در بازار شاهد هستیم از ایمنی و امنیت بالایی بهره مند بوده و آسایش بیشتری را برای ساکنین رقم زده است.

جنس در نیز در امنیت آن تاثیرگذار می باشد. درهای چوبی ظاهر زیباتری نسبت به درهای فلزی دارند و پرطرفدارتر هستند به همین دلیل جهت افزایش امنیت این درها تمام تجهیزات ایمن، داخل آن کار گذاشته می شود. به طوری که داخل در، دارای اسکلتی فلزی بوده و تمامی بخش های جانبی که جهت بالا بردن ایمنی اضافه می شود روی این اسکلت قرار می گیرد.

در ورودی خانه باید علاوه بر زیبا بودن و امنیت بالا، عایق نیز باشد. عایق صدا بودن در ورودی موجب افزایش حریم خصوصی ساکنین می شود. همچنین در آپارتمان ها به دلیل بالا بودن میزان رفت و آمد و سرو صدا، عایق نبودن در ورودی می تواند آسایش افراد را بر هم زده و دردسر هایی را در پی داشته باشد.

بیش تر بخوانید:

در اتاق ها

پس از در ورودی، یکی دیگر از در های مهم در ساختمان در اتاق ها می باشد. در اتاق نیاز به داشتن امنیت بسیار بالا مانند در ورودی ندارد اما معیارهایی مانند زیبایی و عایق بودن از جمله معیارهای انتخاب در مناسب برای اتاق می باشد.

در اتاق ها معمولا به صورت چوبی انتخابمی شوند. دلیل آن نیز این است که اتاق ها از رطوبت و حرارت مسقیم دور بوده و امکان آسیب به بافت چوبی در کم خواهد بود. علاوه بر این در های چوبی که طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی را برای آن ها شاهد هستیم، می تواند موجب زیباتر شدن فضای داخلی خانه شود در نتیجه و به همین دلیل می توان گفت محبوب ترین در ها برای اتاق ها درهای چوبی هستند.

در اتاق نیز درصورتی که عایق باشد می تواند موجب آرامش و آسایش ساکنین شود. لازم است بدانید درها اگر بصورت حرفه ای و توسط افراد متخصص نصب نشوند، علاوه بر مشکلاتی که در زمان باز و بسته شدن خواهند داشت، امکان آسیب به خود در نیز وجود داشته و می تواند هزینه هایی را برای افراد به وجود آورد.

در حیاط و بالکن

با توجه به شرایط این بخش از خانه و به دلیل تماس مستقیم با رطوبت، هوا و تابش خورشید معمولا در ها را از جنس UPVC و فایبرگلاس انتخاب می کنند که دارای خواص بسیار مناسب برای این بخش ها می باشد. این درها دارای ویژگی های به خصوصی می باشد که در صورت استفاده برای بخش های خاصی از خانه مانند حیاط و بالکن می تواند بسیار مفید باشد:

  • وزن بسیار کم
  • عایق صوتی
  • عایق حرارتی
  • نارسانا بودن
  • عدم نیاز به رنگ‌ آمیزی
  • غیرقابل اشتعال
  • استحکام بالا
  • دوام زیاد

بد نیست موقع خرید ملک در این بخش ها بررسی کرده و مطمئن شوید که دستگیره و قفل در بخوبی عمل کرده و باز و بسته شدن در مشکل نباشد. علاوه بر این اگر درِ مورد نظر دارای شیشه نیز هست از سالم بودن و  شکسته نبودن آن مطمئن شده و همچنین سالم بودن سطح این درها را نیز بررسی کنید. چرا که اگر دچار خط و خش شده باشند، ظاهری نامناسب خواهند داشت.

نکات تکمیلی

  • در زمان بررسی در های ساختمان از سالم بودن تمامی بخش های آن مطمئن شوید.
  • رویه در های چوبی را بررسی کنید که آسیب ندیده باشد.
  • قفل در ها را برای اطمیان باز و بسته کنید.
  • از تاب نداشتن تمامی در های خانه مطمئن شوید.
  • دستگیره در ها را بررسی کرده و از عملکرد درست آنها اطمینان یابید.
  • در زمان بررسی چارچوب ها بخصوص در خانه های قدیمی، امکان وجود موریانه را در نظر داشته باشید.

کارگشایی صداقت با داشتن چندین سال سابقه درخشان، بستری فراهم کرده است که با اجاره سند های قانونی و معتبر در بسیاری از مشکلات شما همراه شما باشد. شما با اجاره سند های قانونی می توانید از تمامی مزایای سند های ملکی معتبر بهره مند شوید و مشکلات مالی و حقوقی خود را با پرداخت درصد بسیار کمی از ارزش سند، برطرف کنید.
جهت دریافت مشاوره و راهنمایی در خصوص نحوه اجاره سند و شرایط آن تنها کافی است که با شماره های ۰۹۱۹۸۸۱۹۳۱۳ و ۰۲۱۶۶۰۵۳۵۴ تماس حاصل فرمایید.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

5 + 9 =

فهرست