بررسی موارد خاص خانه و ساختمان قبل از خرید

folder_openمقاله
commentبدون دیدگاه
خرید خانه
یکی از مواردی که خریدار های ملک و مسکن اصلا به آن توجه نمی کنند یا بسیار کمرنگ در این موضوع عمل می کنند، بحث چشم پوشی کردن از موارد فیزیکی و داخلی بنا و ساختمان است. باید بدانید که چقدر برای این موضوع پول وسط گذاشته اید و به عبارتی دیگر پول خود را در جهت خرید مسکن برای زندگی و همچنین سرمایه گذاری خرج کرده اید.

شما باید بدانید که برای خرید خانه بسیاری از نیاز های خود را چشم پوشی کرده و آن ها را تهیه نکرده اید. شما باید با ذهنی باز و عاقلانه در این راه قدم بردارید. برخی موارد هستند که زمانی که همه ی قرار ها نهایی می شود باید به آن ها توجه کنید. برخی موارد هستند که باید توجه ویژه ای به آن ها داشته باشید مثلا برای کابینت ها که در این خصوص شامل جنس و رنگ می شود، برخی از افراد با جنس کابینت یا مدل آن مشکل دارند برای نمونه برخی ها دوست ندارند که کابینت آن ها فلزی باشد و یا کاشی ها که رنگ و طرح های آن ممکن است قابل پسند نباشد یا حتی از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشند. باید به تمام این موارد دقت به عمل بیاورید. زیرا این مکان قرار است مکان زندگی جدید شما باشد و شما باید بدانید که پولتان را کجا سرمایه گذاری کرده اید.
بطور کلی خرید مسکن نوعی سرمایه گذاری است و تمامی نکات و مواردی که به شما می گوییم به این خاطر است که شما سرمایه گذاری سودمندی را انجام دهید تا دچار مشکل نشوید. یکی از موارد فروش خانه است. شما روزی ممکن است نیاز به پول زیادی پیدا کنید که مجبور به فروش خانه شوید. در این صورت باید بدانید که آیا این خانه سود خوبی کرده است یا خیر آیا ارزش آن هنوز هم بالا است یا خیر.

بیش تر بخوانید:

بررسی وضعیت پشت بام ملک مورد نظر

از مهم ترین بخش های یک ملک، پشت بام آن است. پشت بام جزو ملک مشاع محسوب خواهد شد زیرا در یک ساختمان همگی اهالی ساختمان در آن سهیم هستند. باید امنیت پشت بام را بررسی کنید چرا که کولر ها و آنتن های هوایی در پشت بام تعبیه خواهد شد. باید بدانید که آیا شرایط آن جا مناسب است یا خیر. در نظر خود داشته باشید که اگر کوچک ترین مسئله ای پیش بیاید که نیاز به تعمیر و باز سازی داشته باشد باید هزینه ی آن را متقبل شوید چرا که پشت بام جزو ملک مشاع محسوب می شود و همگی در آن سهیم هستند. پس برای جلو گیری از این موارد مشکلاتی که وجود دارد، از سلامت فیزیکی آن و امنیت آن مطمئن شوید.

 

Foundation of the building

سلامت و فیزیکی و پی ریزی مستحکم ساختمان

در بیش تر خانه ها برخی خرج و هزینه های جزئی طبیعی و مشخص است. برای نمونه دستگیره در یا پریز و کلید برق یا همچنین شیر آب و… . این موارد درست است که هزینه بر هستند اما بصورت چشم گیر هزینه بر نیستند اما اگر مشکلاتی در ریشه ی ساختمان یا همان فندانسیون ساختمان که به اصطلاح پی ریزی نام دارد وجود داشته باشد و این قسمت آسیب دیدگی داشته باشد می تواند بگونه ای شما را به خرج بیندازد که از خرید خانه پشیمان می شوید. در این صورت خرج و مخارج بسیار زیادی خواهید کرد اما باز هم نمی توانید آن بنای ایده آل را انتظار داشته باشید. ممکن است با خود بپرسید که از کجا متوجه شویم پی ریزی و یا فندانسیون ساختمان سالم و فاقد مشکل است. در پاسخ به شما می گوییم که به دنبال کوچک ترین ترک روی دیوار ها بروید چرا که ساختمان هایی که پی ریزی آن ها مشکل داشته باشد، دیوار های آن جا ترک خواهد خورد، البته گاهی می گویند ساختمان نشست کرده اما این موضوع کمی متفاوت است. چرا که در زمانی که پی ریزی و فندانسیون مشکل و ایرادی پیدا شود، در سطح کف زمین نا همواری هایی ایجاد می شود که همش سر منشأ پی ریزی است.

بررسی ایمنی در جهت احتمال وقوع خطرات طبیعی

برخی خریدارانی هستند که علاقه مند هستند که در نواحی زندگی کنند که نزدیک به رودخانه یا دریا می باشد. این افراد باید در کنار خواسته ها و امیالی که دارند، به عوارض این تصمیم هم فکر کنند. زیرا وقتی شما ملک خود را در نزدیکی رودخانه یا دریا انتخاب می کنید احتمال دارد در فصولی که بارش زیاد است احتمال بالا آمدن آب وجود داشته باشد یا احتمال سیل و طغیان وجود داشته باشد. این امر را می توان در حادثه اخیر که سر پل ذهاب اتفاق افتاد اشاره کنیم. همه ی ما متأُسف شدیم که این اتفاق افتاد اما این موضوع به ما فهماند که سیل می تواند ویرانگر باشد و این موضوع یک امر بسیار جدی و مهم است. اما ما به شما توصیه جدی می کنیم که در هر حال از این که ملک نزدیک رودخانه یا دریا خریداری کنید خودداری کنید اما اگر به هر دلیلی این کار را انجام داده اید، حتما پیگیر مسائل بیمه ای باشید چون می توان به اصطلاح گفت زندگی شما به یک مو بند خواهد بود. ممکن است ترسناک بنظر بیاید اما حقیقتی عقلانی خواهد بود.

اشکلات فنی و نقص لوله کشی آب

آب، گاز، برق از اساسی ترین و مهم ترین نیاز های هر شخص در خانه می باشد. باید بدانید که اگر از وضعیت لوله های ساختمان علل خصوص لوله های آب ساختمان خبردار نباشید و از سلامت و عمر مفید آن خبر نداشته باشید ممکن است یک روز در حالیکه در خانه مشغول تماشای تلوزیون هستید احساس کنید از سقف آب بر روی زمین میچکد این امر می تواند بسیار درد ناک برای اهالی منزل باشد چرا که هم فرش و زمین کثیف می شود هم یک مسئله پر هزینه خواهد بود. چرا که سقف شما پوسیده و باید فنی کار خبر کنید و در قدم بعدی هم عایق بندی لوله ها از بین رفته و خلاصه خرج بسیار زیادی را متحمل خواهید شد. پس سعی کنید هر زمان وارد خانه شدید در داخل کابینت ها و در و دیوار ها به دنبال بوی نم و کپک و پوسیدگی باشید و به محض مشاهده این موضوع را اطلاع بدهید.

کارگشایی صداقت با داشتن چندین سال سابقه درخشان، بستری فراهم کرده است که با اجاره سند های قانونی و معتبر در بسیاری از مشکلات شما همراه شما باشد. شما با اجاره سند های قانونی می توانید از تمامی مزایای سند های ملکی معتبر بهره مند شوید و مشکلات مالی و حقوقی خود را با پرداخت درصد بسیار کمی از ارزش سند، برطرف کنید.
جهت دریافت مشاوره و راهنمایی در خصوص نحوه اجاره سند و شرایط آن تنها کافی است که با شماره های ۰۹۱۹۸۸۱۹۳۱۳ و ۰۲۱۶۶۰۵۳۵۴ تماس حاصل فرمایید.

Tags: , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

هفده + شش =

فهرست