روش دریافت وام بافت فرسوده

folder_openمقاله
commentبدون دیدگاه
در بخش هایی از شهر که خانه ها و ساختمان ها با سال ساخت نسبتا بالا وجود دارند، که به بافت فرسوده ی شهر معروف هستند. این نواحی بطور انبوه در همه جای کشور ما وجود دارد و اصلا فرقی نمی کند که شمال کشور باشد یا جنوب آن.

برخی از این بافت های فرسوده جنبه تاریخی دارند که با مقداری هزینه برای باز سازی آن از آن به عنوان موزه و توریستی استفاده می شود. اما برخی از این نواحی بافت های قدیمی هستند که از نظر ایمنی درجه خیلی پایینی قرار دارند که می تواند در صورت هرگونه وقوع مخاطرات طبیعی مانند سیل، زلزله و … مشکلات و خسارات جانی و مالی را به مردم وارد کند.
جدا از این موضوع، می دانید که این بافت ها زیبایی های خود را هم از لحاظ ظاهری از دست داده اند و شما برای اینکه بتوانید برای آن راهکاری داشته باشید نیازمند بودجه زیادی خواهید بود. البته شما می توانید با بهره مندی از وام بافت فرسوده این مشکل را تا حدی رفع کنید. در این بخش به شما توضیحاتی می دهیم که بتوانید با توجه به این موارد از آن بهره مند شوید.

قبل از هرچیزی باید بدانید که اگر متقاضی دریافت وام بافت فرسوده می باشید، نیازمند ثبت نام در سامانه الکترونیکی برای وام بافت فرسوده نوسازی مسکن هستید. چرا که این عملیات برای همه ی متقاضی ها الزامی خواهد بود.

سامانه الکترونیکی برای وام بافت فرسوده

امروزه با توجه بالا رفتن جمعیت و جلوگیری و صرفه جویی از مصرف انرژی و موارد مشخص، وزارت راه و شهر سازی برای تسهیل پیدا کردن مراحل و فرایند درخواست وام بافت فرسوده برای متقاضیان، یک سامانه الکترونیکی را راه اندازی کرده است. وزارت راه و شهر سازی با این عمل، سعی کرده است که از شلوغی و معتل شدن مردم برای تقاضای وام و فرایند ثبت نام جلوگیری کند و به راحتی می توانید با مراجعه به نشانی اینترنتی www.facility.udrc.ir می توانید در جهت بهره مندی از تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن و همچنین وام بافت فرسوده اقدام کنید. پس از طی نمودن مراحل دریافت وام، حتما باید در نظر داشته باشید که از صحت کلیه مدارک خود و اسناد مورد نیاز مطمئن شوید و آن ها را برای زمان تشکیل پرونده آماده داشته باشید چرا که در آن زمان شما به آن نیاز خواهید داشت. در ادامه به شما توضیحات لازم را خواهیم گفت.

شیوه ی ثبت نام در سامانه الکترونیکی وام بافت فرسوده

همانطور که به شما گفتیم در اولین قدم و قبل از انجام هر کار، باید مدارک مورد نیاز را آماده کنید تا پس از قرار گرفتن در فرایند اجرایی این امر، دچار مشکل و توقف فرایند نشوید. مراحل ثبت درخواست در این سامانه دشوار نیست. شما در قدم اول باید وارد سامانه شوید و پس از پر کردن فرم متقاضی و مطالعه ی شرایط، رمز عبور را از سامانه بطور پیامکی دریافت کنید. این رمز عبور را در قسمت ورود به سایت وارد کنید و بعد از آن وارد قسمت ثبت پرونده جدید شوید تا فرم اطلاعات لازم برای شما نمایش داده شود. پس از نمایش فرم اطلاعات لازم، اقدام به پر نمودن فیلد های خالی کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست وام فرسوده

برای جلوگیری از تعلیق شدن فرایند درخواست، بهتر است تصاویر اسکن شده ی مدارک نام برده را همراه خود آماده داشته باشید.

  • نقشه یک دو هزارم موقعیت ملک در بافت فرسوده
  • پروانه ساختمانی ( پشت و رو)
  • صفحه اول و دوم سند تک برگی یا صفحه اول و آخرین صفحه انتقالات سند دفترچه ای
  • اسکن تمامی صفحات شناسنامه و اسکن پشت و روی کارت ملی مالک/ مالکین یا وکیل قانونی آن‌ها
  • اسکن تمامی صفحات شناسنامه و اسکن پشت و روی کارت ملی همسر در صورت احراز شرایط زوجین جوان
  • اسکن قیم‌نامه در صورت احراز شرایط زن سرپرست خانوار
  • اسکن اساسنامه در صورت احراز شرایط تعاونی یا صندوق
  • اسکن گواهینامه در صورت احراز شرایط توسعه گر (انبوه‌ساز)
  • اسکن اسناد تجمیع املاک در صورت احراز شرایط تجمیع (هر کدام از صفحه‌ها اسکن جداگانه)؛
  • عکس گرفته شده از پروژه به منظور شناسایی مرحله اجرایی پروژه (تخریب، اسکلت‌بندی و تمام مراحل)

نکته مهم: حتما در نظر داشته باشید که تمامی این مدارک و اسکن های آن باید در فرمت عکس باشد و فقط از فرمت تایپ، Png – jpg – jpeg باشد و حجم آن حد اکثر باید حدود 1024 کیلو بایت یا 1 مگابایت باشد.

موارد مهم در زمان فرایند ثبت نام در سامانه الکترونیکی وام بافت فرسوده

شخصی که می خواهد از این تسهیلات بهره مند شود باید شخص حقیقی به نمایندگی دیگر مالکین یا وکلای آن باشد و یا نماینده شخص حقوقی اعم از انبوه ساز یا تعاونی و صندوق مهر متقاضی باید در قدم اول وارد سامانه شود و مراحل ثبت نام آن را سپری کند که نهایتا یک پنل کاربری برای ثبت پروژه خواهد داشت. برای ثبت پروژه باید از طریق ورود به سیستم وارد پنل کاربری خود شود و در آن جا اقدام به ثبت پروژه جدید کند. در این سیستم، هر پروژه یک پروانه ساختمانی به خصوصی دارد که به این معنی است که باید برای هر پروژه یک پروانه دریافت کنید. محدودیتی برای انتخاب پروژه قائل نشده است و پس از ثبت اولین مرحله یک کد رهگیری برای پروژه ی ثبت شده ی شما تولید می شود که در طول فرایند ثبت نام، از آن استفاده خواهد شد.

 

تجمیع ملک های فرسوده در سامانه الکترونیکی وام فرسوده

تجمیع ملک فرسوده یعنی فرض کنید در یک محله ای 3 ملک فرسوده وجود دارد که هر 3 تای آن ها قرار است ساخته شوند. در این لحظه شما باید اطلاعات تمامی آن املاک را به همراه اطلاعات مالکین آن ها ثبت کنید و مدارک درخواستی سایت از شما را در داخل سامانه ثبت و بارگزاری کنید.

 

سخن پایانی

در هنگام ثبت پروژه ی جدید امکان بازگشت به مراحل قبلی و رفتن به مرحله بعدی مقدور می باشد و می توانید در صورت نیاز به ویرایش اطلاعات از آن استفاده کنید. همچنین این نکته را مورد توجه خود قرار بدهید که ثبت نام وام بافت فرسوده زمانی نهایی و ثبت کامل خواهد شد که در آخرین مرحله دکمه ی تأیید نهایی را زده باشید در غیر این صورت هیچ کدام از مراحل ذخیره نخواهد شد و شما باید تمامی مراحل را از اول مجددا طی کنید. دقت کنید تا قبل از تأیید نهایی شما می توانید اطلاعات را ویرایش و در صورت نیاز به مرحله قبلی باز گردید، اما پس از تأیید اطلاعات شما نمی توانید به مرحله قبلی باز گردید و این به آن معناست که باید از صحت مدارک و اسناد بارگزاری شده در سامانه اطمینان داشته باشید. هر پروژه یک کد رهگیری مختص خود را دارد که یعنی ثبت پروژه ها و تخصیص کد رهگیری به شخص ارتباط ندارد بلکه به تعداد پروژه ها بستگی دارد. امکان ذخیر اطلاعات و مراحل ثبت نام حین انجام کار وجود دارد. شما می توانید در صورت هرگونه مشکل، در اواسط فرایند اطلاعات را ذخیره کنید و از پنل خارج شوید و ادامه ی فرایند را در زمان دیگری ادامه دهید.

 

کارگشایی صداقت با داشتن چندین سال سابقه درخشان، بستری فراهم کرده است که با اجاره سند های قانونی و معتبر در بسیاری از مشکلات شما همراه شما باشد. شما با اجاره سند های قانونی می توانید از تمامی مزایای سند های ملکی معتبر بهره مند شوید و مشکلات مالی و حقوقی خود را با پرداخت درصد بسیار کمی از ارزش سند، برطرف کنید.
جهت دریافت مشاوره و راهنمایی در خصوص نحوه اجاره سند و شرایط آن تنها کافی است که با شماره های ۰۹۱۹۸۸۱۹۳۱۳ و ۰۲۱۶۶۰۵۳۵۴ تماس حاصل فرمایید.

Tags: , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

شانزده − شش =

فهرست