شرایط ضامن ها برای دریافت وام

folder_openمقاله
commentبدون دیدگاه
مدارک مورد نیاز ضامن هنگام دریافت وام چیست ؟ چه مدارکی باید آماده کنیم ؟ این سوالات و سوالاتی با این مضمون از جمله پر تکرار ترین سوال هایی است که افراد هنگام دریافت وام به آن برخورد می کنند .

همانطور که همه افراد می دانند وجود ضامن یکی از شروط اصلی دریافت وام محسوب می شود و هنگام دریافت وام در کنار بیشمار دغدغه ای که متقاضی دارد ، اینکه چه مدارکی باید برای ضامنین آماده باشد نیز درگیر کننده است . ازم است بدانید شرایط ضامن ها همه به یک صورت نیست و  با توجه به شغلی که دارند مدارک متفاوتی باید هنگام دریافت وام  به بانک یا موسسه مالی مذکور ارائه دهند . به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی مدارک مورد نیاز ضامن ها با توجه به تفکیک شغلی آن ها بپردازیم . پس اگر برای شما هم مهم است بدانید پیش از حضور در بانک چه مدارکی باید به همراه داشته باشید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید .

بیش تر بخوانید:

شرایط ضامن ها به چه شکل باید باشد؟

قبل از اینکه به بررسی مدارک مورد نیاز ضامن ها با توجه به شغل آن ها بپردازیم ، بد نیز مروری به شرایط ضامن ها داشته باشیم . یعنی اینکه برای ضامن شدن اصلا چه شرایطی باید داشته باشید یا چه کسانی با چه شرایطی می توانند ضامن شما بشوند ؟ دانستن این شرایط به شما کمک می کند در زمان خود صرفه جویی زیادی بکنید و با توجه به شرایط نسبت به ضامن شدن اقدام کنید . در ادامه به بررسی این شرایط می پردازیم .

سن ضامن

باید بگوییم یکی از مهم ترین مواردی که در این قسمت مطرح می شود ، سن ضامن است . یعنی برای ضامن شدن محدودیت سنی وجود دارد . در بیشتر بانک ها و موسسات مالی این محدوده سنی شامل محدوده سنی ۲۰ سال تا ۶۵ سال است. اما بد نیست بدانید در برخی از بانک ها مانند بانک رسالت حتی تا سن ۸۵ سال قابل پذیرش است . اما هرچه سن ضامن بالاتر باشد شانسش جهت قبولی توسط بانک برای ضامن شدن بیشتر است .

درآمد ماهانه ضامن

همانطور که می دانید یکی از راه های اثبات توانایی پرداخت ضامن داشتن فیش حقوقی معتبر است . در این مورد باید بدانید اقساط تسهیلات دریافتی و ضمانت وام نزد سایر بانک ها و موسسات نباید از درآمد ماهیانه فرد بیشتر باشد . به عبارت دیگر میزان مبلغ دریافت وام به این مورد بستگی دارد و پس از قسط بندی اگر درآمد ضامن کمتر باشد قابل قبول نیست . پس حتما در خصوص این مورد تحقیقات لازم را انجام دهید .

سابقه خوب در سیستم بانکی

یکی دیگر از شرایط پذیرش شخص به عنوان ضامن خوش حساب بودن و داشتن سابقه خوب است . یعنی متقاضی یا ضامن ها چک برگشتی یا بدهی معوق یا تسهیلات سر رسید شده ، در سیستم بانکی نباید داشته باشند . این موضوع امری طبیعی است که بانک جهت اعتماد بیشتر در پرداخت آسان خدمات و وام های متعدد در نظر می گیرد و با استفاده از بررسی سابقه افراد در سیستم بانکی در خصوص واجد شرایط بودن آن شخص تصمیم می گیرد. اگر قصد دارید به عنوان ضامن اقدام کنید به این نمته توجه ویژه داشته باشید .

داشتن حساب در بانک مورد نظر

ضامن مورد نظر شما باید حتما حسابی در بانکی که قصد دریافت وام از آن دارید داشته باشد . در صورتی که دارای حساب نباشد حتما پیش از اقدام برای دریافت وام ضامن یا ضامنین باید اقدام به افتتاح حساب در شعبه بانک وام دهنده کنند . این مورد نیز اگر به درستی توجه کنید در وقت خود صرفه جویی خواهید کرد و دیگر در گیر و دار دریافت وام دردسر افتتاح حساب را نخواهید داشت .

احراز مالکیت محل سکونت

محل سکونت افراد یکه قصد ضامن شدن دارند به دو دسته تقسیم می شود . ممکن است سند خانه یا اجاره نامه به نام خود فرد باشد و یا ممکن است اجاره نامه یا سند محل سکونت ضامن به نام همسر یا یکی از اعضاء خانواده او باشد . اگر شما هم جزو دسته دوم هستید و شرایط آن گروه را دارید باید بدانید لازم است که این کار را انجام دهید . شما باید رونوشت اجاره نامه یا سند خانه را جهت احراز مالکیت محل سکونت خود به بانک ارائه دهید .

دو نکته مهم:

پیش از شروع بحث مدارک و ذکر آن ها لازم است دو نکته مهم را بگوییم.

نکته شماره یک :

از کلیه صفحات مدارک شغلی که بیان می شود باید کپی در کاغذ A4 به صورت جداگانه تهیه کنید.

نکته شماره دو :

استعلام سیستمی ماده ۱۸۶ حوزه مالیاتی از وزارت دارایی (برای درخواست وام بیش از ۱۰۰ میلیون تومان) حتما توسط بانک وام دهنده انجام می شود.

ماده ۱۸۶ قانون حوزه مالیات مستقیم

در بالا به این ماده اشاره کردیم. ممکن است با معنا و مفهوم آن آشنا نباشید به همین دلیل در ادامه این ماده را به طور کامل آورده ایم . ماده ۱۸۶ قانون حوزه مالیات مستقیم به این شرح است:

صدور یا تجدید یا تمدید کارت بازرگانی و پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی یا حقوقی از طرف مراجع صلاحیت دار منوط به ارائه گواهی از اداره امور مالیاتی ذیربط مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده می‌ باشد و در صورت عدم رعایت این حکم مسئولان امر نسبت به پرداخت‌ مالیات های مزبور با مودی مسئولیت تضامنی خواهند داشت.

مشمولین قانون۱۸۶  و ماده۹۶

به طور کلی و همچنین مشمولین این ماده ها به شرح زیر است :

  • بازرگانان ( دارندگان کارت بازرگانی ) وکلیه واردکنندگان و صادرکنندگان
  • صاحبان کارخانه ها و کارگاه ها و واحد های تولیدی که برای آنها پروانه تاسیس یا بهره برداری از وزارت ذی ربط صادرشده شود.
  • صاحبان موسسات ساختمانی ، تاسیسات فنی و صنعتی دفاتر فنی و مهندسین مشاور موسسات نقشه کشی ، نقشه برداری و نظارت .
  • صاحبان و موسسات حسابرسی و مشاوره ای
  • صاحبان هتل ها و متل ها
  • صاحبان بیمارستان ، زایشگاه ، آسایشگاه ، تیمارستان و درمانگاه ها
  • بهره برداران معادن
  • صاحبان موسسات حمل و نقل موتوری ، زمینی ، دریایی و هوایی اعم از مسافری و باربری
  • صاحبان مجلات ، روزنامه ها ، موسسات نشرکتاب و موسسات چاپ
  • صاحبان موسسات تعلیم و تربیت که دارای پروانه از یکی از وزارت خانه های آموزش و پرورش یا فرهنگ و آموزش عالی می باشند.
  • صاحبان سینما تماشاخانه ها و موسسات فیلمبرداری ودوبلاژ فیلم
  • پزشکان و دندانپزشکان که دارای مطب هستند و دامپزشکان که به دامپزشکی اشتغال دارند
  • صاحبان آزمایشگاه و لابراتوار و نظایر آن ها اعم از طبی و غیر طبی و صاحبان رادیولوژی و فیزیوتراپی و موسسات بهداشتی
  • دلالان و حق العمل کاران باستثنای عاملین توزیع فرآورده های نفتی
  • نمایندگان موسسات تجارتی و صنعتی اعم از داخل و خارجی
  • صاحبان تعمیرگاه های مجاز و اتوسرویس ها
  • صاحبان دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق
  • وکلاء کارشناسان و مترجمین رسمی دادگستری

همه این مشاغل مکلف به نگهداری دفاتر قانونی بوده و مقررات ماده ۱۸۶ باید دقیقا در مورد آنها اجرا شود.

کارگشایی صداقت با داشتن چندین سال سابقه درخشان، بستری فراهم کرده است که با اجاره سند های قانونی و معتبر در بسیاری از مشکلات شما همراه شما باشد. شما با اجاره سند های قانونی می توانید از تمامی مزایای سند های ملکی معتبر بهره مند شوید و مشکلات مالی و حقوقی خود را با پرداخت درصد بسیار کمی از ارزش سند، برطرف کنید.
جهت دریافت مشاوره و راهنمایی در خصوص نحوه اجاره سند و شرایط آن تنها کافی است که با شماره های ۰۹۱۹۸۸۱۹۳۱۳ و ۰۲۱۶۶۰۵۳۵۴ تماس حاصل فرمایید.

 

Tags: , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

3 + 12 =

فهرست