نکات مهم برای خانه اولی ها

folder_openمقاله
commentبدون دیدگاه
بیش ترین قشر خانه اولی ها در جامعه ی ما جوانان تازه ازدواج کرده ای هستند که تشکیل خانواده داده اند و برای اولین بار قصد اولین معامله ی مسکن  و در نهایت خرید مسکن را دارند. ما در این بخش به شما نکاتی می گوییم که برای خانه دار شدن برای اولین بار چه نکاتی را باید مد نظر خودتان داشته باشید.

نحوه ی معامله در خرید و فروش مسکن

در ادامه به شما آموزش می دهیم که اگر جدا از این که تازه ازدواج کرده اید قصد خرید خانه دارید چه نکات و مواردی را باید توجه داشته باشید تا دچار مشکل نشوید زیرا که فرایند خرید مسکن به ظاهر یک مسئله ی ساده و راحت است اما وقتی در درون آن قرار بگیرید پر از پیچیدگی و ریزه کاری خواهد بود که جای نگرانی نیست چرا که شما می توانید با استفاده این نکاتی که به شما می گوییم با دقت و رعایت اصول، فرایند خرید مسکن را به پایان برسانید. معمولا مردم قبل از خرید خانه رویا پردازی هایی انجام می دهند که برای نمونه تعداد اتاق خواب ها و شماتیک یا همان نقشه ی داخل خانه خیلی برای ما جذاب می شود.
البته باید بدانید که برای خرید یک خانه نکته مهمی وجود دارد و آن این است که شما نمی توانید خانه ای که خریداری می کنید، ایده آل در نظر بگیرید چرا که وقتی شما دغدغه ی چهار گوش بودن حال و پذیرایی را دارید ممکن است نقشه ی اتاق خواب باب میل شما نباشد یا ممکن است اگر به دنبال این هستید که سرویس بهداشتی داخل پذیرایی یا حال نباشد، باید این را هم بدانید که ممکن است نقشه ی حال و پذیرایی باب میل شما نباشد. در این زمان به شما پیشنهاد می کنیم یک لیست از تمامی اولویت های این موضوع تهیه کنید تا دچار مشکل نشوید.

در ادامه مواردی را خدمت شما ارائه می کنیم که بتوانید از فرایند خرید مسکن با خبر باشید و بدانید که چگونه می توانید با کمترین مشکل خیلی راحت مراحل خرید خانه را پشت سر بگذارید و با یک انتخاب و تصمیم عاقلانه یک معامله پر سود انجام بدهید.

 

سنجش میزان نقدینگی خود نسبت به قیمت بازار مسکن

پیش از هر کاری باید این نکته را بدانید که اگر می خواهید قدم استوار و محکم بردارید عجله نکنید. مسکن دیدگاه بلند مدت دارد و اگر علاوه بر زندگی به چشم یک سرمایه هم به آن نگاه می کنید باید به این موضوع دقت کنید که خرید مسکن با قیمت مناسب می تواند برای شما سرنوشت ساز باشد. همیشه قبل از انجام یک معامله سنگین، میزان نقدینگی خود را بررسی کنید. اگر شما نیاز به یک وسیله دارید، مطمئنا موارد مختلفی از آن وسیله وجود دارد که بسته به نیاز شما و امکاناتی که ارائه می کند از لحاظ کمی و کیفی متغییر است. شما در قدم اول و قبل از هر کاری باید مقدار پولی که قرار است به خرید آن اختصاص بدهید را مشخص کنید. برای مثال برای خرید یک خودرو باید برای خود مشخص کنید که مثلا می خواهم یک خودرو به قیمت 300 میلیون خریداری کنم حالا مقداری تلورانس خواهد داشت. این موضوع می تواند تا حد زیادی تکلیف شما را مشخص کند. چرا که وقتی شما مبلغ بودجه خود را در نظر دارید، می دانید که با این مقدار پول، در چه محله ای و دارای چه ویژگی هایی می توانید خانه خود را خریداری کنید.

شما باید هر لحظه به این نکات توجه کنید، ممکن است خانه ای که انتخاب کرده اید و قصد خرید آن را کرده اید، مبلغش کمی بالا تر از نقدینگی شما می باشد. در این زمان شما باید بدانید که اگر توانایی پرداخت 60 الی 70 درصد هزینه ی این خانه را دارید، باقی مانده ی آن را یا باید قرض کنید و یا باید وام بگیرید. پس در قدم اول برای خود مشخص کنید که تا چه مقدار پول برای این کار کنار گذاشته اید.

 

بررسی نوسانات بازار مسکن

همه ی ما می دانیم که معامله در بازار هایی همچون مسکن، می تواند پول ساز و سود آور باشد. اما اگر تجربه کافی داشته باشید می توانید سود خود را چند برابر کنید و آن هم فقط می تواند با توجه کردن و در نظر گرفتن همه ی جوانب باشد. شما تا اینجای کار نقدینگی خود را مشخص کرده اید و می دانید که چه مبلغی را برای خرید مسکن کنار گذاشته اید، در این لحظه باید با ارزیابی و بررسی های جامع نوسانات بازار مسکن را زیر نظر بگیرید و سعی کنید با استفاده از اطلاعات دقیق و موثق میانگین قیمت هر منطقه را در نظر بگیرید چرا که به شما کمک می کند که با مقدار پولی که در اختیار دارید چه مناطق و نواحی می توانید خرید خود را انجام دهید. شما می توانید با ورود به این سامانه ها نمودار قیمتی را در بازه های زمانی مختلف بررسی کنید و ببینید چه زمانی مناسب انجام معامله خواهد بود.

بیش تر بخوانید:

سخن پایانی

تا اینجای کار متوجه شدید که خانه اولی یک امر پیچیده و غیر متعارف نیست اما برای کسی که تجربه و آگاهی لازم را داشته باشد و با دست پر وارد این بازار شود. خرید و فروش مسکن علل خصوص برای کسانی که برای اولین بار قصد خرید خانه را دارند خیلی می تواند ترسناک و استرس آور باشد. اما تنها راهی که می توانید یک معامله ی سودمند و همچنین بدون مشکل داشته باشید، کسب آگاهی خواهد بود. ما تا الان متوجه شدیم که برای خرید خانه و وارد شدن به بازار مسکن، باید قبل از هرکاری میزان نقدینگی و درآمد خود را بررسی کنیم. همچنین اگر وام میگیریم آیا توانایی باز پرداخت آن را داریم؟ یا آیا می توانیم در صورت قرض، آن را تسویه کنیم؟ این موارد بسیار مهم است، پس سعی کنید حتما با بررسی دقیق نوسانات بازار با چشمی بینا وارد این عرصه شوید.

کارگشایی صداقت با داشتن چندین سال سابقه درخشان، بستری فراهم کرده است که با اجاره سند های قانونی و معتبر در بسیاری از مشکلات شما همراه شما باشد. شما با اجاره سند های قانونی می توانید از تمامی مزایای سند های ملکی معتبر بهره مند شوید و مشکلات مالی و حقوقی خود را با پرداخت درصد بسیار کمی از ارزش سند، برطرف کنید.
جهت دریافت مشاوره و راهنمایی در خصوص نحوه اجاره سند و شرایط آن تنها کافی است که با شماره های ۰۹۱۹۸۸۱۹۳۱۳ و ۰۲۱۶۶۰۵۳۵۴ تماس حاصل فرمایید.

Tags: , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

سیزده − یک =

فهرست