نکات مهم قبل از خرید مسکن

folder_openمقاله
commentبدون دیدگاه
در بخش های قبلی اشاره داشته ایم که بطور کلی فرایند خرید مسکن یک روند نسبتا پیچیده ای دارد و تنها از طریق افزایش آگاهی و کسب تجربه کافی می توانید بدون مشکل در این عرصه قدم بردارید. البته قدم برداشتن که کاری ندارد مهم این است که بتوانید محکم و استوار قدم بردارید.

شما باید بدانید که بعد از اینکه نوسانات بازار را ارزیابی کردید و با استفاده از اطلاعاتی که کسب کردید از سایت ها و سامانه های مرتبط، باید ببینید چه محله هایی و مناطقی نسبت به نقدینگی شما، مناسب برای شما خواهد بود. موارد گوناگونی در قیمت مسکن تأثیر دارد. این موارد شامل، متراژ، موقعیت خانه در کوچه یا وسعت کوچه و خیابانی که خانه در آن مستقر است و … . حال اگر نگران هستید که نتوانید از پس آن بر بیایید می توانید این موضوع را با چند کارشناس حاذق و خبره در میان بگذارید تا به شما راهنمایی دهند. همچنین اگر قصد دارید که از تسهیلات بانکی ازجمله وام استفاده کنید باید مبلغ دقیق آن را به همراه باز پرداخت آن در نظر بگیرید چرا که پول باید در زمان مناسب وارد حساب بانکی شما بشود تا زمان معامله مشکل ساز نشود. شما باید قبل از معامله به برخی نکات توجه کنید که برای شما آن ها را توضیح می دهیم.

تهیه لیست اولویت ها و انتظارات شما از خانه

بخش اعظم مردم بیش تر به دنبال خانه هایی هستند که از نظر آن ها به گونه های مختلف ایده آل هست. برای نمونه برخی به دنبال اتاق خواب بزرگ، خانه ی حیاط دار، حمام جداگانه از سرویس بهداشتی و یا وجود یا عدم وجود بالکن و … هستند . در بخش قبلی هم عرض کردیم که شما نمی توانید همه ی این موارد را یک جا در بر بگیرید. اما بهترین کار این است که باید یک لیست تهیه کنید و مواردی که می خواهید را به ترتیب اولویت در یک برگه یادداشت کنید.
حتما تمامی این موارد را در یک برگه بنویسید که بعد از انجام کار پشیمان نشوید. بعد از این شما می توانید به گزینه های موجود در فایل های املاک مراجعه کنید و با یک فیلتر بندی مناسب می توانید تقاضای خود را به املاک برسانید تا او بتواند فایل های مناسبی را به شما ارائه کند. در ادامه ی این موضوع پس از آن که فایل های مختلف به شما معرفی شد در طرف دیگر صفحه لیست گزینه های پیشنهادی را یادداشت کنید و نقاط قوت و ضعف آن ها را بررسی کنید. مثلا شما 10 مورد فایل جدا کردید و مشاور املاک به شما پیشنهاد داده است. شما باید به ترتیب اولویت های خود این موارد را یادداشت و نقاط قوت و ضعف هر کدام را بنویسید تا بتوانید با دید باز تر معامله کنید.

همچنین سعی کنید یک خانه را با یک بار مشاهده و نظاره از نزدیک پسند و تأیید نکنید. برای خرید مسکن بهتر است چند مرتبه به آن جا مراجعه کنید چون با یک بار دیدن و مشاهده کردن، عیوب و نقاط ضعف آن مشخص نخواهد شد.

کارشناس حاذق

پس از آن که مرحله تحقیق و جست و جو و کسب آگاهی را پشت سر گذاشتید، و همچنین از بخش بررسی نوسانات و بررسی نقدینگی خود عبور کردید وارد بخش تهیه لیست می شوید. در این مرحله شما با تکمیل لیست اولویت ها، نقاط ضعف و قوت نیازمند یک مشاور املاک مطمئن و کار بلد خواهید بود. زیرا کارشناسان املاک پستی و بلندی های بازار مسکن را بلد هستند و می دانند که چگونه باید در خرید مسکن به شما کمک کنند. شما وقتی لیست فایل ها را نزد کارشناس می برید، آن ها از نگاه تخصصی تر به فایل ها نگاه می کنند و می توانند موارد کلیدی و مهم تری را که شما شاید از وجود یا عدم وجود آن ها خبر نداشته باشید توجه کنند. یادتان باشد که در هر کاری علل خصوص معامله مسکن، وجود و مشورت با یک کارشناس املاک خوب، یک امر ضروری و کاربردی خواهد بود. چون شما می توانید طی فرایند معامله، روی قدرت کلامی و معلومات کارشناس، حساب باز کنید. چرا که او می تواند مسیر فرایند معامله را برای شما با سهولت به پایان برساند و همچنین می تواند بر سر قیمت برای شما چانه زنی کند آن هم به این دلیل است که شغل آن ها اقتضای این امر است زیرا وضعیت نوسانات بازار را می دانند.

 

پیشنهاد قیمت و مذاکره با فروشنده

حتما قبل از انجام و اجرای معامله با کارشناس ملاقات و مشورت کنید. مشاور املاک در تعیین قیمت به شما کمک می کند که بتوانید قیمت معقولی را به مالک پیشنهاد بدهید. اگر خانه اولی هستید باید بدانید که نباید قیمت دسته پایین اعلام کنید زیرا قیمتی که به مالک اعلام کنید اگر خیلی از قیمت اعلام شده توسط خود مالک پایین تر باشد قطعا پیشنهاد شما را رد خواهد کرد و کار به مذاکره ی دوم نخواهد کشید و کار خراب خواهد شد. در این مواقع سعی کنید با مشاور املاک مشاوره بگیرید و روی نکته نظرات او حساب کنید زیرا او تجربه ی بیش تری دارند و وضعیت بازار مسکن و خرید و فروش آن اطلاعات و آگاهی کافی دارد. پس به این نتیجه رسیدید که نباید قیمت را نامعقول اعلام کنید که مالک معامله را بر هم بزند.

بررسی فیزیکی ملک

نکته بسیار مهم و ضروری که می تواند باعث شود که پس از بستن قرارداد و انجام معامله به خرج بیفتید عدم بررسی بطور دقیق  و جد جزئیات ساختمان است. شما باید بطور کامل مو به مو بخش های مختلف ساختمان را بررسی کنید تا از هر ایراد و اشکالی با خبر شوید. به سال ساخت ساختمان دقت کنید چرا که ممکن است ظاهر زیبا و تمیزی به نظر بیاید اما سال ساخت بالا باشد و شما گول بخورید. حتما قبل از معامله لوله کشی ها و سازه های مهم ساختمان را از جمله موارد مهندسی ساختمان بررسی کنید. که یکی از مهم ترین آن ها موتور خانه است که باید عمر آن بررسی شود.

 

قدم آخر

پس از گذراندن مراحل فوق و در نهایت بررسی فیزیک ساختمان، شما با مشورت و حمایت مشاور املاک با صاحب خانه قرار نهایی خواهید گذاشت و منتظر خواهید شد تا کار ها نهایی شوند. تا بخشی از فرایند به شما مربوط است، اما بخش های بعدی باید مراحل اداری خود را طی کنند. اما یادتان بماند که حتما در زمانی که قرارداد در حال انعقاد است، به مواردی از جمله زمان تحویل کلید منزل، قرار برای محضر و پرداخت بیعانه و پرداخت مرحله دوم و مرحله سوم و همچنین کمیسیون یا همان سهم مشاور املاک بررسی و تنظیم شود تا موردی از قلم نیفتاده باشد.

کارگشایی صداقت با داشتن چندین سال سابقه درخشان، بستری فراهم کرده است که با اجاره سند های قانونی و معتبر در بسیاری از مشکلات شما همراه شما باشد. شما با اجاره سند های قانونی می توانید از تمامی مزایای سند های ملکی معتبر بهره مند شوید و مشکلات مالی و حقوقی خود را با پرداخت درصد بسیار کمی از ارزش سند، برطرف کنید.
جهت دریافت مشاوره و راهنمایی در خصوص نحوه اجاره سند و شرایط آن تنها کافی است که با شماره های ۰۹۱۹۸۸۱۹۳۱۳ و ۰۲۱۶۶۰۵۳۵۴ تماس حاصل فرمایید.

Tags: , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

1 × 1 =

فهرست