بررسی مجوز املاک برای خانم ها

folder_openمقاله
commentبدون دیدگاه

در گذشته ها تمامی مشاورین املاک را آقایان تشکیل می دادند و این شغل یک سغلی مردانه محسوب می شود. اما امروزه زنان کشورمان تبعیض های جنسیتی را پشت سر گذاشته و شاهد حضور پررنگ آن ها در حرفه های مختلف هستیم. در این مقاله به بررسی مجوز املاک برای خانم ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

مشاورین املاک خانم

همان طور که اشاره کردیم امروزه با توجه به تغییرات فرهنگی جامعه و حضور پر رنگ تر زنان در حرفه های مختلف، شاهد فعالیت حرفه ای بانوان در دفاتر املاک به عنوان مشاور املاک هستیم. از آنجایی که حرفه املاک دارای محبوبیت بالایی در میان جوانان می باشد توجه بسیاری به این حرفه شده و زنان نیز در این میان جذب این شغل و مزایای آن شده اند.

اما با توجه به این باور ذهنی که از گذشته ها در ذهن عموم مردم وجود دارد که فعالیت در دفاتر املاک را شغلی مردانه می دانند ممکن است سوال هایی مطرح شود. به طور مثال ممکن است سوال هایی از دست، برای فعالیت زنان در این شغل چه شرایط و قوانینی وجود دارد؟ آیا در واقعیت و به دور از افکار جنسیتی، زنان در حرفه مشاور املاک موفق خواهند بود؟ و… وجود دارد. در ادامه به بررسی این سوال ها می پردازیم.

 

موفقیت خانم ها در حرفه مشاور املاک

برخلاف باور ثبت شده در ذهن بسیاری از افراد که تصور می کنند زنان در این حرفه چندان موفق نیستند باید بگوییم زنان به دلیل بسیاری از ویژگی هایشان در فعالیت های حرفه ای خود به خوبی ظاهر شده و شاهد موفقیت های روزافزون آن ها در زمینه های بسیاری بوده و هستیم.

حرفه مشاور املاک نیز از این مورد مستثنی نبوده و موفقیت زنان در این شغل را می توان به وضوح دید. همان طور پیش از گفتیم برخی از ویژگی های زنان موجب فعالیت حرفه ای و موفقیت آن ها در حوزه املاک شده است. از جمله ویژگی های شخصیتی زنان که بسیار در این حرفه تاثیر گذار است، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیش تر بخوانید:

توانایی بالا در مدیریت کارها و زمان:

با توجه به جزئی نگری بانوان و توجه آن ها به جوانب مختلف در کارها، شاهد توانایی مدیریتی بالاتر آنان در مقایسه با مردان هستیم. در نتیجه این ویژگی به دلیل تاثیر گذاری مستقیم در بازدهی و نظم کاری افراد، دلیلی برای موفقیت خانم ها در این حرفه خواهد بود.

داشتن صبر و حوصله بالا:

در حرفه مشاور املاک به سبب تعامل بالا با افراد مختلف نیاز به صبر و حوصله بسیار احساس می شود و در نتیجه مشاورین صبور و با حوصله به موفقیت های بیشتری دست می یابند و به لحاظ روحی نیز در شرایط بهتری فعالیت حرفه ای خود را ادامه خواهند داد.

در این میان خانم ها در مقایسه با مردان از صبر و حوصله بالاتری برخوردار هستند و این ویژگی کلید موفقیت آن ها در مشاوره املاک خواهد بود.

 

برخورد گرم و صمیمانه تر:

خانم ها به سبب خصوصیات اخلاقی خاص خود تمایل بیشتری به برقراری ارتباط با افراد دیگر دارند. این مورد موجب می شود در برخورد با مشتریان و مراجعین دفاتر املاک شاهد لطافت و صمیمیت بالاتری در مقایسه با مردان باشیم. این ویژگی سبب جذب مشتری شده و اعتماد بالاتری را در ذهن وی رقم خواهد زد.

اعتماد بالاتر:

با توجه به پیش زمینه های رفتاری و ذهنیت افراد، به طور ناخودآگاه اعتماد بیشتری را برای زنان شاهد هستیم تا مردان. در حرفه املاک اگر مشتری اعتماد بیشتری داشته باشد احتمال به سرانجام رسیدن معامله نیز بالاتر بوده و این به معنای موفقیت بانوان در این حرفه می باشد.

پیشرفت در حرفه مشاور املاک برای خانم ها

اگر به عنوان یک خانم در آغاز کار املاک هستید، این اطمینان را به شما می دهیم که برخلاف محدودیت های موجود برای شما بانوان، خواهید توانست از پس این حرفه و چالش های موجود در مسیر کاری آن برآمده و پا به پای همکاران خود پیش بروید. پس به تبعیض های موجود توجهی نکرده و در مسیر موفقیت خود پیش بروید. برای موفقیت بیشتر چند توصیه برای شما داریم که اگر به آن ها توجه کنید پیشرفت خواهید کرد:

  • اطلاعات خود را افزایش دهید و با آگاهی بالا در خصوص حرفه املاک، سرمایه گذاری های مختلف، مسائل روز جامعه و… وارد گفتگو با افراد شوید. و آن ها متعجب از اطلاعات خود کنید
  • برای خود هدفی تعیین کرده و با توجه به آن سختی ها و ناملایمات کار را تحمل کنید.
  • بر مهارت های فردی خود و افزایش آن ها تمرکز کرده و درگیر نظرات منفی و غیر منطقی دیگران نشوید.
  • اعتماد به نفس، ریسک پذیری، ارتباط و گفتگوی موثر، دقت و توجه بالا و همچنین شنونده خوب بودن می تواند روند موفقیت شما را سرعت بخشد پس برای آن تلاش کنید.

شرایط صدور مجوز املاک برای خانم ‌ها

سوالی که ذهن بسیاری از افراد را مشغول کرده است این است که امکان دریافت پروانه مشاور املاک برای بانوان وجود دارد؟

برای جواب به این سوال پرتکرار باید بگوییم صدور مجوز املاک برای خانم ها هیچ منع قانونی ندارد و تنها یک شرط بریا آن وجود دارد که باید رعایت شود که آن هم معرفی مباشر مرد می باشد.

اگر به عنوان یک خانم قصد راه اندازی دفتر املاک دارید لازم است ابتدا با یک مباشر مرد وارد همکاری شده و سپس جهت معرفی وی به منظور دریافت مجوز و ادامه روند کاری خود اقدام کنید. دیگر شرایط دریافت مجوز املاک برای خانم ها و آقایان تفاوتی نداشته و شامل موارد زیر می باشد:

  • حداقل 18 سال سن
  • تأهل
  • حداقل مدرک دیپلم
  • گذراندن دوره سربازی و یا داشتن معافیت(ویژه آقایان)
  • گذراندن دوره های آموزشی
  • دریافت تاییدیه حضور در دوره ها

ورود به این حرفه در این زمان برای خانم ها مناسب است؟

با توجه به این شرایط که گفتیم از ورود زنان به این حرفه مدت زیادی نگذشته است، یک سوال دیگر مطرح می شود و آن این است که آیا با توجه به این شرایط و وضعیت بازار، وارد شدن به این شغل به عنوان یک خانم مناسب است یا خیر؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم اولین و مهم ترین خصوصیت متقاصی برای ورود به حرفه املاک باور داشتن خویش و تمرکز بر مهارت های فردی می باشد.

پس اگر به لحاظ روحی و ویژگی های فردی و اجتماعی خود را باور دارید به هیچ عنوان به محدودیت ها دامن نزنید و تردید نکنید و برای شروع قدم بردارید. می توان این گونه عنوان کرد که اگر با علاقه به این کار وارد شوید و سعی کنید به روز بمانید, حتما موفقیت را تجربه خواهید کرد.

در نهایت بد نیست بدانید طبق گفته ی رییس اتحادیه املاک تهران :

در حال حاضر از 1200 مشاور املاک دارای پروانه کسب در شهر تهران، 800 نفر زن پروانه کسب دارند.

پس به خود باور داشته باشید و بدانید در مسیر تنها نیستید.

کارگشایی صداقت با داشتن چندین سال سابقه درخشان، بستری فراهم کرده است که با اجاره سند های قانونی و معتبر در بسیاری از مشکلات شما همراه شما باشد. شما با اجاره سند های قانونی می توانید از تمامی مزایای سند های ملکی معتبر بهره مند شوید و مشکلات مالی و حقوقی خود را با پرداخت درصد بسیار کمی از ارزش سند، برطرف کنید.
جهت دریافت مشاوره و راهنمایی در خصوص نحوه اجاره سند و شرایط آن تنها کافی است که با شماره های ۰۹۱۹۸۸۱۹۳۱۳ و ۰۲۱۶۶۰۵۳۵۴ تماس حاصل فرمایید.

 

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

17 − 11 =

فهرست